امکانات و مزایای تحصیل در مدرسه آنلاین شریف

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد

یک مدرسه آنلاین از جهات بسیاری مانند یک مدرسه واقعی است. بنابراین، دانش‌آموزان مانند یک مدرسه عادی باید قوانین کلاس آنلاین را رعایت کنند و در آن ثبت نام کنند. اما به جای حضور فیزیکی در ساختمان مدرسه، به صورت آنلاین و در خانه دروس خود را مطالعه می‌کنند. مدارس آنلاین دارای کلاس‌های مجازی هستند که دانش آموزان می‌توانند از خانه یا کتابخانه یا هر جای دیگر که به اینترنت و نرم افزار مدرسه مجازی دسترسی دارند، در آنها شرکت کنند.

به این ترتیب، مدرسه مجازی برنامه درسی و جدول زمانی کلاس‌ها را برای دانش آموزان و معلمان تدوین کرده، دانش آموزان را در کلاس‌های مختلف دسته بندی و یک معلم را به عنوان مسئول یادگیری این کلاس انتخاب می‌کند. در این شرایط، دانش آموزان با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا، به یادگیری موضوعات و مطالب جدید می‌پردازند. طبیعی است که امروزه، مفهوم آموزش آنلاین از آموزش از راه دور نیز تکامل بیشتری پیدا کرده و روش‌های یادگیری ترکیبی نیز بسیار رایج شده است.

یادگیری ترکیبی را می‌توان مجموعه‌ای از متدهای یادگیری آفلاین (آموزش حضوری) و یادگیری آنلاین دانست که هدف از آن، افزایش بازدهی و یادگیری بهتر دانش آموزان است. توجه کنید که مدرسه مجازی، با مفهوم مدرسه در خانه که در آن والدین نقش معلم را برای دانش آموزان ایفا کرده و به آموزش کودکان می‌پردازند، متفاوت است.

آموزش آنلاین در بستر مدرسه اینترنتی جایگزینی برای آموزش حضوری است. بنابراین مدرسه مجازی نیز مانند دیگر مدارس کار می‌کنند و تنها تفاوت آنها در این است که دانش آموزان می‌توانند از هر کجا و در هر زمان در کلاس‌ها شرکت کنند. ثبت نام در مدارس آنلاین ممکن است نیازمند پشت سر گذاشتن یک آزمون ورودی برای دانش آموزان باشد. پس از قبولی در آزمون ورودی، دانش آموزان در کلاس‌هایی که توسط معلمان مختلف در بسترهای آنلاین اداره ‌می‌شوند، شرکت می‎‌کنند.

برنامه کلاسی در سامانه مدرسه مجازی نیز مانند یک مدرسه معمولی است که طبق آن دانش آموزان باید در زمان‌های خاصی در کلاس‌ها شرکت کرده و بقیه روز خود را به تکمیل تکالیف و همچنین سایر فعالیت‌های فوق برنامه اختصاص دهند.

دانش آموزان باید روزانه چندین ساعت را در مقابل کامپیوتر بگذرانند. دروس آنلاین شامل کلاس‌های ویدیویی و گاها آزمون‌های کوتاهی است که تاثیر به سزایی در یادگیری دانش آموزان دارند. طبیعی است که دوره‌های آنلاین ممکن است شامل نوشتن تکالیف، انجام آزمایش‌های علمی یا برخی دیگر از فعالیت‌های آفلاین و حتی برخی فعالیت‌های گروهی باشد. به عنوان مثال در دبیرستان آنلاین ممکن است دانش آموزان از بسترهای مختلف برای همکاری در یک پروژه گروهی استفاده کنند. برخی از کلاس‌ها نیز به صورت زنده پخش شده و دانش آموزان می‌‎توانند با همه همکلاسی‌های خود بحث و گفتگو آنلاین داشته باشند.

 

نقش والدین در حضور دانش آموزان در مدرسه مجازی

یادگیری آنلاین با آموزش در خانه یکی نیست. اما والدین دانش‌آموزانی که در مدرسه مجازی تحصیل می‌کنند، باید آمادگی کافی برای کار کردن با آنها را داشته باشند. ممکن است بسیاری از مدارس آنلاین، از والدین انتظار داشته باشند تا نقش معلم حضوری را برای دانش آموزان بر عهده بگیرند. به عبارت بهتر حتی اگر دانش آموزی در بهترین مدرسه آنلاین نیز تحصیل کند، والدین او باید قادر به اجرای موارد زیر باشند:

  • درک نیازهای آموزشی دانش آموز
  • شناسایی چالش‌های دانش آموز در محیط آموزشی خود
  • تعامل با پرسنل مدرسه
  • کمک به دانش آموز برای حضور مستمر و درگیری مداوم با کلاس‌ها و دروس
  • جامعه آنلاین بهتر

    یک مدرسه آنلاین خوب تنها به برگزاری کلاس‌ها و ارائه‌ي دروس اکتفا نمی‌کند. بسیاری از مدارس برتر آنلاین در کشورهای پیشرفته، برنامه‌هایی برای تقویت ارتباطات انسانی به‌ویژه ارتباطات دانش‌آموزان با یکدیگر دارند. به‌این‌ترتیب، احتمال تشکیل روابط دوستی و کاری مفید برای خود شما یا فرزندتان در چنین مدارسی، بسیار بیشتر از مدارس معمولی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *